Een hoge SEO positie krijg je niet cadeau

Zoekmachine optimalisatie zorgt ervoor dat jouw website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google terechtkomt. Dit wordt ook wel SEO genoemd. Aangezien het aantal websites blijft groeien, wordt het steeds lastiger om een goede positie te bemachtigen. Google heeft ontelbaar veel factoren waarop een website gescand wordt. Zoekmachine optimalisatie mag daarom absoluut niet onderschat worden.

Gratis SEO Audit?

Wat levert het jou op? Meer zichtbaarheid bij uw doelgroep!

Ben jij benieuwd of de zoekvriendelijkheid van jouw website optimaal ingezet wordt? Wij nemen graag even de tijd om jouw SEO te analyseren om vervolgens een gedegen advies te geven!

Schieten om te kunnen scoren

Scoor jij door middel van zoekmachine optimalisatie hoog in Google, dan levert dit veel voordeel op, o.a.:

  • Zo kun jij veel gratis verkeer verwachten aangezien zoekers vaak niet verder zoeken dan de eerste weergegeven pagina’s in de zoekresultaten
  • Hoe meer bezoekers jij krijgt, hoe groter de kans op conversies/aanvragen
  • Hoe meer conversie/aanvragen, hoe succesvoller jouw bedrijf is

Zoekmachine optimalisatie is een vak apart

Ontelbaar veel factoren zijn van invloed op je SEO positie, maar met onderstaande drie aandachtspunten kom jij al een heel eind!

SEO & Copywriting

Google kijkt naar het totaalplaatje. Het gaat erom dat jij goede content schrijft. Belangrijk is dat jouw content interessant is voor de lezer en dus niet voor Google geschreven. Teksten op jouw website dienen uniek te zijn waardoor jij geen risico loopt om gestraft te worden door Google voor duplicate content.

Website techniek

Om een goede positionering in Google te krijgen is het belangrijk dat jouw site goed is opgebouwd. Als de Googlebot langskomt (ook wel crawlen genoemd) is het belangrijk dat hij de website begrijpt. Zorg ervoor dat jij blokkades vermijdt zodat de Googlebot de website goed kan indexeren. Daarnaast is het belangrijk dat de website een snelle laadtijd heeft. Langzame laadtijd heeft invloed op je posities en uiteindelijk op jouw bezoekers.

Autoriteit

Linkmanagement is ontzettend belangrijk voor zoekmachine optimalisatie. Zodra een website een relevante link plaatst naar jouw website, dan draagt dit bij aan uw SEO score. Belangrijk hierin is wel dat het om een relevante link gaat. Is dit niet het geval dan zal Google dit ook minder waarderen. Contentmarketing is een belangrijk kanaal om autoriteit op te bouwen. Door het schrijven van relevante informatie voor je bezoekers kan dit gedeeld worden via social media. Hoe vaker jij besproken wordt op social media, hoe groter jouw autoriteit wordt en hoe beter dit is voor jouw posities binnen Google.

Google positie behouden

Het is niet gemakkelijk om goed te scoren in Google. Daar komt veel bij kijken. Heb jij die toppositie bereikt, dan is het niet vanzelfsprekend dat jij deze positie behoudt. Zoekmachine optimalisatie is een doorlopend proces. Het algoritme van Google bepaalt op welke posities jouw pagina’s komen. Dit is het grote mysterie van Google. Wel worden er door Google zoekmachine optimalisatie richtlijnen vrijgegeven. Ook zijn er de afgelopen jaren diverse updates geweest, waardoor deze richtlijnen steeds veranderen. De ‘Penguin update’ heeft er voor gezorgd dat websites met veel geoptimaliseerde links flink daalden in de zoekresultaten.

.

Later kwam de mobiele update die mobielvriendelijke websites de voorkeur geeft in de mobiele zoekresultaten. Zodra websites niet aan deze richtlijnen voldeden, werden de pagina’s door Google minder gewaardeerd waardoor deze zakken in de zoekresultaten. Het blijft daarom belangrijk om continue te optimaliseren, bijsturen en vernieuwen. Volg Google, volg de richtlijnen en maak hier geen misbruik van, anders werkt het in je nadeel. Wordt er wel misbruik van gemaakt, dan kan Google zonder pardon jouw website uit de zoekresultaten halen.

NEEM VANDAAG NOG CONTACT MET ONS OP.

SAMEN MAKEN WIJ SUCCES!