Youwe op Imagine 2018

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen; Youwe was erbij tijdens de Magento Imagine 2018 conferentie in Las Vegas. Nu werd er aan de aanwezigen, Youwe’s Edwin en Erwin, natuurlijk gelijk gevraagd wat de hoogtepunten waren van het e-commerce weekend van het jaar. Hier komen ze:

 

1. Youwe wint Imagine Excellence Award

Het ultieme hoogtepunt voor Youwe was het feit dat wij niet met lege handen naar huis zijn gegaan. Youwe heeft samen met onze partner Vink de Imagine Excellence Award in de categorie Best B2B Implementation gewonnen. En dat noemen we nu een goed souvenir.

 

2. Youwe en Vink case presentatie

Aangezien onze samenwerking met Vink zo’n succes was, mochten wij ook onze case presenteren tijdens Imagine 2018. Hierbij inspireerde wij de aanwezige over het succesvolle gebruik van Magento 2. In 2016 besloot Vink om hun Europese e-commerce-activiteiten over te zetten op een Magento-platform. Samen met Youwe was Vink VTS het eerste bedrijf binnen het moederbedrijf Vink Holdings dat volledig overstapte op een Magento Commerce 2 platform en door deze overstap zijn nu alle B2B-activiteiten eenvoudig online toegankelijk. Wat de grote voordelen hier van zijn? Vink VTS verminderde een hoop oproepen naar hun interne sales team en de online omzet plus de omzet uit de voorraadinventaris zijn juist verbeterd.

 

3. De kracht van Machine Learning

Naast dat Youwe zelf mensen heeft geïnspireerd tijdens het event, zijn wij natuurlijk ook geïnspireerd door de vele e-commerce experts en de vele gehouden presentaties. Een inspirerende presentatie was The Strength of Machine Learning door Anita Andrews, Director of Analytics Services bij Magento,. Zo is Machine Learning een begrip wat we steeds vaker horen tijdens commerciële gesprekken. Als het dan ook correct wordt geïmplementeerd, kan het bedrijven helpen tijd te besparen en te groeien. Maar dan moet het wel op de juiste manier gebruikt worden en dat gebeurt bij een nieuwe technologie niet vaak. Zo moet bij Machine Learning de juiste data gebruikt worden en moet deze geoptimaliseerd worden door degene die het gebruikt. Hierdoor is de kracht van Machine Learning veel groter dan alleen productaanbevelingen.

 

4. The seamless commerce experience

In deze sessie deelde de toonaangevende Europese schoenenfabrikant Gabor details over de uitrol van hun Magento Order Management-project naar de Duitse markt. Zo gebruikte zij een “seamless commerce experience” met Magento 2 en Magento Order Management om een eindeloze gangpadervaring te creëren. In februari 2018 werd de Gabor marketplace dan ook officieel gelanceerd en na nog geen drie maanden staat de marketplace al op nummer één qua sales van Gabor.

 

5. How to Succesfully Onboard End-Clients to B2B Platform

Een platform bouwen is één ding, maar gebruikers betrekken, is een heel ander verhaal. Succesvolle B2B-klanten digitaliseren hun bedrijven, inclusief de strategieën die zij gebruiken voor de gebruikers. Tijdens deze sessie werd ingegaan op de betrokkenheid van het management, verkoopmotivatieplannen, het toevoegen van kanalen om klanten te ondersteunen en het creëren van on-boarding scenario’s met behulp van apps en flyers. Het publiek heeft alles geleerd over strategieën zoals de “Trojan horse” en “e-commerce in half way.”

 

6. How Order Management Powers 5 Star Customer Experience

De grote vraag tijdens deze presentatie was waarom kiezen klanten er juist voor om bij één bepaald merk te kopen in een wereld vol concurrentie. Het antwoord op deze vraag heeft alles te maken met de ervaring van de klant. Zo blijkt order management de sleutel te zijn om te voldoen aan de verwachtingen van klanten. Dit komt omdat order management verkopers toelaat om daar te zijn wanneer hun klanten ze nodig hebben.

Tot volgend jaar Imagine.