De Ziggo Retail Battle had tot doel om verkopers in Ziggo’s retailkanaal spelenderwijs bewust te maken van de specifieke vragen die ze aan een potentiële klant kunnen stellen om zo het best passende Ziggo product te kunnen adviseren en verkopen.

Over Ziggo

De Ziggo Retail Battle had tot doel om verkopers in Ziggo’s retailkanaal spelenderwijs bewust te maken van de specifieke vragen die ze aan een potentiële klant kunnen stellen om zo het best passende Ziggo product te kunnen adviseren en verkopen. Deze zogenaamde ‘serious’ game wordt door meer dan 40 verschillende verkooppunten gespeeld. In korte tijd en tegen de hoogste kwaliteit realiseerde Youwe deze game in opdracht van IJsfontein.

ziggo gebruikt symfony

MEER WETEN OVER SYMFONY?

Uitdagingen

In samenwerking met het trainingsbureau Vergouwen Overduin ontwikkelde IJsfontein een innovatief B2B gameconcept voor Ziggo retailers: de Ziggo Retail Battle. Voor de technische realisatie ervan benaderde IJsfontein Youwe.
Uitgangspunt voor deze ‘serious’ game was dat de verkopers in Ziggo’s retailkanaal spelenderwijs bewust worden gemaakt van de specifieke vragen die ze aan een potentiële klant kunnen stellen om zo het best passende Ziggo product te kunnen adviseren en verkopen.

Het vinden van een multidisciplinair internetbureau dat in staat is om binnen 1 maand een uniek game-concept te vertalen naar een feilloos werkende applicatie, zonder dat daarbij op enigerlei wijze concessies aan game of business logica wordt gedaan.

ziggo-2

Oplossing

IJsfontein heeft een game bedacht waarin de speler moet proberen een zo hoog mogelijke score te behalen door in opvolgende speelrondes (waves) de behoeften van een breed scala aan klanttypen te matchen met een selectie van 3 producten uit het assortiment van Ziggo alvorens een optimale deal te sluiten. Dit alles aan de hand van vooraf gekozen gespreksonderwerpen.
Naast de persoonlijke score van een speler is er tevens een competitief element aan toegevoegd in de vorm van de Retail Battle Ranking. Dit houdt in dat ook de totaalscore per winkel wordt bijgehouden in een high score ranking. Hierdoor is in één oogopslag te zien hoe goed een vestiging presteert ten opzichte van andere deelnemende winkels.

DOORONTWIKKELING OP HET APPLICATIEFRAMEWORK MOGELIJK 

Resultaat

Technische realisatie van serious gaming concept die:

  • Alle gamelogica bevat
  • Vanuit een CMS backend volledig te beheren is (o.a. content beheren, game rondes toevoegen, gebruikerbeheer)
  • E-mailcommunicatie kan genereren (user sign-up)
  • Offline datafiles kan importeren (Excel import)

Lage TCO: Op het voor deze game ontwikkelde applicatieframework kan doorontwikkeld worden. Cross-platform: Unieke combinatie van mobile applicatie development met database/cms development. Snelheid & flexibiliteit: Zeer korte doorlooptijd om het concept te realiseren met behoud van de ruimte om tussentijds nieuwe klantwensen te kunnen verwerken.

ziggo-1

“Pixel-perfect, door visuele elementen functioneel te maken zorg je voor een uitstekende ervaring.”

– Ziggo

SNS Bank
Spinnin-Records
kewlox kasten gebruikt symfony