TechStart is een softwarebedrijf dat all-in-one technische oplossingen levert aan bedrijven. Ze wilden méér verkeer naar de website trekken door relevante informatie aan te bieden. Met slimme formulieren worden leads nu vooraf gekwalificeerd als (on)voldoende, zodat alleen de bedrijven met potentie worden opgevolgd.

Over TechStart

TechStart is een softwarebedrijf dat all-in-one technische oplossingen levert aan bedrijven, met name gericht op het verbeteren van de communicatie met klanten. Zij zijn al 3 jaar actief in de branche en worden uitstekend gewaardeerd om hun systemen en werkwijze. Desondanks de goede reviews, is er sprake van te weinig nieuwe aanwas van leads.

Techstart Sharpspring

MEER WETEN OVER MARKETING AUTOMATION?

Uitdagingen

Leads genereren, met name kwalitatief goede leads genereren, dat was de voornaamste uitdaging van TechStart. De start-up bevindt zich in een uitdagende markt en heeft een minder uitgebreid portfolio én marketingbudget dan de concurrentie. Des te belangrijker om de beschikbare middelen slim in te zetten.

Ongeveer 50% van de leads waren niet geschikt voor opvolging(!). Maar, áls er sprake was van een goed gekwalificeerde lead wist het salesteam wel succes te behalen met de demo’s en zodanig omzet te genereren. Het probleem concentreerde zich dus op de voorkant.

Oplossing

Een geschikte strategie om méér leads te genereren uit het hart van de doelgroep is een content marketing strategie. TechStart wil immers méér verkeer naar de website trekken door relevante informatie aan te bieden. Met slimme formulieren worden leads nu vooraf gekwalificeerd als (on)voldoende, zodat alleen de bedrijven met potentie worden opgevolgd.

Voorbeelden van contentmarketing met Marketing Automation:

  1. TechStart stuurt maandelijks een blog per e-mail naar leads die zij als opt-in hadden gekozen, met als doel thought-leadership op te bouwen.
  2. TechStart ontwikkelt specifieke landingspagina’s gericht op conversie voor elke marketing uiting
  3. TechStart biedt whitepapers als download aan, die naam, mail en bedrijfsnaam vereisten voor toegang
  4. TechStart hanteert een social media strategie gebaseerd op hoge kwaliteit content
  5. TechStart monitort de hele sales pipeline en stuurt het salesteam notificaties wanneer high potentials of terugkerende prospects zich melden op de website of interactie zoeken via de mailings.

11% MEER LEADS MET MARKETING AUTOMATION

Resultaat

  • 11% meer leads
  • permanente groei
  • vol automatische implementatie

Door marketing automation toe te passen kan TechStart een permanente groei realiseren met een tool die zij blijven gebruiken, ook als ze uitbreiden naar nieuwe markten. Zelfs nieuwe software en upgrades vallen binnen de mogelijkheden, want marketing automation kan voor ieder aspect worden aangepast. De resultaten die TechStart bereikte met SharpSpring zijn niet mogelijk met traditionele vormen van automatisering zoals email automation en eenvoudige CRM systemen. Door marketing automation komt één op één communicatie dichtbij, met het gemak van vol automatische implementatie.

Techstart Sharpspring
Sharpspring pennstation