Financieel dienstverlener en makelaar: nemassdeboer, in Volendam reeds (h)erkend vanwege een deskundige aanpak, grote betrokkenheid bij klanten en specialistische marktkennis. Met marketing automation creëert nemassdeboer meer zichtbaarheid in lokale woningmarkt.

Over nemassdeboer

Financieel dienstverlener en makelaar: nemassdeboer, in Volendam reeds (h)erkend vanwege een deskundige aanpak, grote betrokkenheid bij klanten en specialistische marktkennis. Het familiebedrijf legde daarmee de basis voor uitbreiding naar het grotere Purmerend, waar één op één relaties met klanten vanwege de omvang van de stad moeilijker lijkt te realiseren.

Marketing autometing zorgt voor meer effect tegen minder inspanning. Relaties ontvangen nu een (geautomatiseerd en) gepersonaliseerd aanbod, zónder concessies te doen aan de aandacht voor de klant.

nemassdeboer thumbnail

MEER WETEN OVER MARKETING AUTOMATION?

Uitdagingen

Zichtbaarheid in de lokale woningmarkt, luidde een belangrijke doelstelling. In een dergelijke competitieve markt is het belangrijk om bekendheid te verwerven als betrouwbare partner om een huis bij te (ver)kopen. Het aantrekken en identificeren van geïnteresseerden helpt nemassdeboer meer inzicht te verkrijgen in de behoeften en daar op in te spelen. Dit was het uitgangspunt voor de keuze voor marketing automation.

Ambitie is nemassdeboer niet vreemd: Ook het uitrollen van de fullservice strategie in Purmerend staat bovenaan de planning. nemassdeboer is namelijk meer dan een makelaar en verzorgt als full service dienstverlener ook de hypotheek, verzekeringen en voorziet tevens van financieel advies. Bijvoorbeeld bij een scheiding.

Marketing automation is geen onlogische stap, nemassdeboer publiceerde al veel webcontent. Zo kan men diverse eBooks downloaden, afhankelijk van de behoeften. Genoeg conversiepunten dus! Helaas bleven deze leads in de mailbox hangen en werden ze niet (goed genoeg) opgevolgd. Ook de bezoekersdata als bekeken pagina’s, bezoekersduur en herhalingsbezoeken werd te weinig benut in de opvolging, zonde!

Street of suburban residential houses with porches
nemass-2

Oplossing

Beter worden. In geïnteresseerden aantrekken, die een woning willen (ver)kopen. Slimmer worden. In het presenteren van een gepast woningaanbod, of verkoopmogelijkheden. Onderscheidender worden. Ten opzichte van concurrenten die níet hun online bezoekers kunnen identificeren en analyseren.

Door de juiste online content aan te bieden, te focussen op zorgvuldig uitgedachte buyer persona’s, en op te vallen tijdens de customer journey met een relevante campagne maakt nemassdeboer nu het verschil bij (potentiële) klanten. Hoe?:

  • Het aanbod is geautomatiseerd, en één op één gepersonaliseerd op basis van het bezoekersgedrag.
  • (Potentiële) klanten worden aangetrokken én keren terug dankzij boeiende content, zoals trendrapporten, en slimme data, zoals de omloopsnelheid van verkochte huizen
  • Deze zichtbaarheid vergroot de kans dat men vroeg of laat voor nemassdeboer kiest.

37% MEER CONVERSIE IN DE EERSTE MAAND

Resultaat

  • 37% meer conversie in de eerste maand
  • 6% meer conversie in de tweede maand
  • 141 ingevulde formulieren door leads sinds de start
  • meer inzicht in de lokale doelgroepen

Nemassdeboer heeft nu meer inzicht in individuele interesses, waardoor de segmentatie van klantgroepen makkelijker is. Zo zijn er een aantal dynamische lijsten ingesteld waardoor nemassdeboer direct kan zien welke leads in welk aanbod geïnteresseerd zijn. De verzamelde data zetten zij in om de juiste consultant aan de klant te koppelen.

“Als men een huis verkoopt komt het vaak voor dat zodra je huis op internet staat, je niks meer hoort van de makelaar. Wij willen juist die doorlopend aandacht geven aan de klant. Te weinig en slechte communicatie tijdens het proces is een grote ergernis bij huizenverkopers. Met marketing automation willen wij waarborgen dat we echt op persoonlijk en individueel niveau kunnen communiceren met de klant”

– Jan de Boer, nemassdeboer