PennStation is een eCommerce bedrijfsleverancier. Ze voorzien kleine bedrijven van kantoorbenodigdheden in het Noordoosten van Amerika. PennStation werd volledig geïntegreerd met Marketing Automation (Sharpspring) om het salestraject van open leads tot gesloten deal bij te houden.

Over PennStation

PennStation is een eCommerce bedrijfsleverancier. Ze voorzien kleine bedrijven van kantoorbenodigdheden in het Noordoosten van Amerika. Al 10 jaar bewegen zij zich in de B2B sector. Hoewel de vaste klanten tevreden waren had PennStation het moeilijk in de markt, zeker de laatste jaren. Er kwam behoefte aan een stimulering en verbetering van de aanpak, zeker omdat de omzet begon te dalen.

Sharpspring pennstation

MEER WETEN OVER ONLINE MARKETING?

Uitdagingen

Het klantenbestand van PennStation begon de afgelopen jaren te krimpen door toenemende concurrentie. Het bedrijf worstelde met een inefficiënt sales proces dat teveel leunde op het traditionele pushconcept. Navraag bij klanten wees uit dat zij zich onvoldoende bewust waren van de productvoordelen, het vergroten van de klantbetrokkenheid bleek dan ook van groot belang.

Oplossing

PennStation werd volledig geïntegreerd met Marketing Automation (Sharpspring) om het salestraject van open leads tot gesloten deal bij te houden. Door bedrijven te segmenteren en op basis van hun customer journey campagnes in te stellen, zorgt PennStation ervoor dat ze op het juiste moment relevant zijn voor de juiste doelgroep. Zo is PennStation in staat om relaties te cultiveren met zowel bestaande als vroegere klanten. Dit resulteerde in een hoger salesvolume en cross-sales van aangeraden producten op basis van voorkeuren.

10% MEER OMZET DOOR MARKETING AUTOMATION

Resultaat?

Een efficienter salesproces, een verhoogde aankoopfrequentie door cross-selling en het heractiveren van overgestapte klanten, dat is wat PennStation wist te bereiken dankzij Marketing Automation. Hoe?

  • Door specifieke campagnes te richten op specifieke klantdoelgroepen, bijvoorbeeld een ‘winkelmandverlaters-campagne’ om de klant terug te brengen via automatische mailings.
  • Door dynamische webcontent aan te bieden, bijvoorbeeld aanbiedingen die getoond worden op basis ven (realtime) klantgedrag.
  • Shopping cart integratie, die marketing automation verbindt aan iedere actieve bezoeker van de winkelwagen
Techstart Sharpspring