Huisman Schoenmode is al bijna 100 jaar een begrip op schoenengebied. Ze zochten een partner om de stap naar online verkoop te maken. Een strategische partner, die ook het uitvoerende werk goed kon begeleiden.

Over Huisman Schoenmode

Huisman Schoenmode is al bijna 100 jaar een begrip op schoenengebied. Persoonlijk advies, vertrouwen, kwaliteit en eerlijkheid vormen de kernwaarden van het familiebedrijf. Merken als Paul Green, Gabor, van Bommel en ViaVai maken deel uit van het hippe assortiment.

huisman schoenmode gebruikt opencart

MEER WETEN OVER OPENCART?

Uitdagingen

Huisman Schoenmode zocht een partner om de stap naar online verkoop te maken. Een strategische partner, die ook het uitvoerende werk goed kon begeleiden. Het doel: de afzetmarkt flink uitbreiden en extra omzet genereren. Belangrijke eis was dat de kernwaarden van Huisman ook in de webshop zouden terugkomen.

Huisman Schoenmode biedt uitstekende klantenservice aan haar lokale klanten. Voor de webshop was het een uitdaging om hetzelfde niveau aan klantenservice in stand te houden.

huisman-1
huisman-2

Oplossing

De integratie met de kassaomgeving resulteert in betere klantbinding. Online naar fysiek en vice versa. Alle maten en kleuren worden direct uitgewisseld tussen de warehouse, webshop en kassasoftware. Hierdoor, zijn voorraden goed bij te houden en hoeft er bijna nooit “nee” verkocht te worden.

Het meest in het oogspringend is de “online stijladviseur”. De bezoeker van de webshop kan via deze tool een foto uploaden van een outfit. Huisman Schoenmode geeft binnen 24 uur advies over welke schoenen het beste bij de outfit passen. Inclusief links naar de artikelen in de webshop.  Onverwacht heeft dit veel extra klanten getrokken en een echte relatie opgebouwd met het winkelend publiek.

90% VAN DE BESTELLINGEN KOMT VAN BUITEN HET FYSIEKE VERZORGINGSGEBIED

Resultaat

  • Beschikbare maten op voorraad zien
  • Pinterest en Facebook integratie
  • Eenvoudig afrekenen
  • Zoekmachine optimalisatie URL’s

De webshop heeft ervoor gezorgd dat nu meer dan 90% van de bestellingen buiten het fysieke verzorgingsgebied van Huisman Schoenmode vandaan komen. Met dezelfde medewerkers wordt nu meer omzet behaald.

huisman-2

“Schoenenmode zó presenteren dat het persoonlijk overkomt, bijna vanzelfsprekend.”

– Huisman Schoenmode

huisman schoenmode gebruikt opencart
open source software voor vi-travel
concept 4 cars gebruikt opencart