Naast Magento neemt Adobe ook Marketo over

Marketo is expert op het gebied van Marketing Automation

Eind mei dit jaar werd de overname van Magento door Adobe bekendgemaakt. De design gigant liet toen weten dat de wereldwijde e-commerce platformleider Magento toegevoegd werd aan de Adobe Experience Cloud. “De toevoeging van de Magento Commerce Cloud zal ervoor zorgen dat commerce naadloos kan worden geïntegreerd in de Adobe Experience Cloud, waardoor één enkel platform wordt aangeboden dat zowel B2B- als B2C-klanten wereldwijd van dienst kan zijn”, zei Adobe toen. En nu kunnen zij dus ook Marketing Automation expert Marketo toevoegen aan hun portfolio. 

De geruchten gingen al een tijdje rond in de digitale wereld, maar nu is de kogel door de kerk Adobe heeft maar liefst 4,75 miljard dollar neergelegd voor de aankoop van Marketo.

Marketo is een Marketing Automation expert en volgt de handelingen van consumenten online, of het nu het openen van een e-mail is of de aanschaf van producten. Het Amerikaanse bedrijf is opgericht in 2006 en begon op het gebied van e-mail marketing. De overname van Marketo is de grootste overname uit de geschiedenis van Adobe. Voor Magento betaalde Adobe in vergelijking maar 1,6 miljard. Met dank aan de overname zullen de marketingactiviteiten van Adobe flink gaan groeien.

CEO Steve Lucas blijft op zijn plaats zitten, maar hij zal wel gaan werken voor Adobe. Over de overname zegt hij het volgende: “In elk van mijn klantgesprekken in de afgelopen twee jaar is er één rode draad geweest, en dat is de wens om een ​​naadloze en onvergetelijke end-to-end klantervaring te leveren en er deel van uit te maken. Vandaag zijn we een stap dichter bij de realiteit hiervan voor onze duizenden klanten en partners wereldwijd. Ik ben verheugd om aan te kondigen dat Marketo een definitieve overeenkomst is aangegaan om door Adobe te worden overgenomen. Adobe en Marketo delen beiden een onwrikbaar geloof in de kracht van content en gegevens om bedrijfsresultaten te stimuleren. Samen zullen we een ongeëvenaarde oplossing bieden die klantervaring en betrokkenheid centraal stelt in digitale transformatie. Deze aankondiging is een gedenkwaardige gelegenheid voor Marketo, omdat deze de volgende fase van de groei van ons bedrijf aangeeft. Adobe is een visionair bedrijf voor bedrijfstechnologie, bewonderd door klanten over de hele wereld voor de manier waarop het hen helpt digitale ervaringen tot leven te brengen. Het trackrecord van Marketo om B2B-marketeers succesvol te maken, maakt het de ideale aanvulling op de Adobe Experience Cloud, met geïntegreerde oplossingen voor analyse, content, personalisatie, reclame en commercie. De combinatie van Marketo en Adobe’s Experience Cloud vormt het definitieve systeem van engagement voor B2C en B2B-marketeers. Het uitzonderlijke leadbeheer van Marketo, gegevens op accountniveau en multi-channel marketingmogelijkheden zullen worden gecombineerd met de rijke gedragsgegevensset van Adobe om de meest geavanceerde, uniforme weergave van de klant te creëren, zowel op individueel als op accountniveau. Het resultaat is een ongeëvenaard niveau van marketingbetrokkenheid, automatisering en toeschrijvingsvermogen, allemaal met het doel om end-to-end, uitzonderlijke ervaringen voor onze klanten te bieden, waar en wanneer ze dat willen.

De overname zal eind dit jaar definitief gemaakt worden en het is wel duidelijk dat Adobe de e-commerce en marketing wereld behoorlijk gaat veranderen. Wil jij weten wat dit voor jou betekent? Neem dan nu contact op met één van onze experts.

Direct contact met een specialist: