LinkedIn adverteren

Zit jouw doelgroep voornamelijk in de B2B sector en wil jij deze nog beter bereiken? Dan is LinkedIn uitermate geschikt om jouw bedrijf Business-to-Business onder de aandacht te brengen en de juiste professionele doelgroep te bereiken. Wij hebben als Full service Digital Agency goede ervaringen met adverteren in LinkedIn.

Adverteren via LinkedIn biedt veel voordelen, zoals:

  • Gerichte targeting mogelijkheden
  • Hoge betrokkenheid op LinkedIn
  • Zakelijk communicatie middel
  • Stapsgewijze opzet van een campagne

Waarom adverteren met LinkedIn?

Adverteren op LinkedIn biedt enorm veel mogelijkheden, maar het is er wel één waar goede voorbereidingen voor nodig zijn. LinkedIn is uitermate geschikt om jouw bedrijf Business-to-Business onder de aandacht te brengen en de juiste professionele doelgroep te bereiken. Vaak horen wij dat LinkedIn adverteren te duur is, maar met de zeer gerichte targeting opties kun je een zeer specifieke doelgroep bereiken. Zeer effectief! Daarnaast geeft de conversie tag enorm veel inzichten van de prestaties van de campagnes. Begin met het in kaart brengen van wat jij wilt bereiken en welke boodschap jij wilt gaan overbrengen.

Mogelijkheden LinkedIn adverteren

glenn-carstens-peters-203007

Adverteer met zeer gerichte targeting opties en bereik de juiste doelgroep. Trek meer klanten naar je toe met LinkedIn advertising en zet jouw bedrijf in de spotlights met een pagina op LinkedIn. Met de LinkedIn campagnes van Youwe vergroot jij de impact in jouw branche. Voordat er gestart kan worden met LinkedIn adverteren moet er een bedrijvenpagina gemaakt worden met het logo van het bedrijf, de locatie(s) van de vestiging(en) en een goede omschrijving van wat het bedrijf doet.

Naast een goed bedrijfsprofiel, is dit handig voor geïnteresseerde om jouw bedrijf te gaan volgen. Zo bouw jij direct een zakelijke fanbase op. Nadat er een bedrijvenpagina is aangemaakt is het zaak om een LinkedIn campagne op te starten, maar waar start je precies?

Wist jij dat LinkedIn adverteren niet alleen bedoeld is voor klanten werven, maar ook voor klantbinding of om nieuwe mensen te werven die op zoek zijn naar een baan.

Stap 1: doelstelling bepalen

Ga na wat het doel is van het adverteren op LinkedIn, zo kun jij een campagne opzetten die bijdraagt aan naamsbekendheid of juist een campagne die als doel heeft om interesse te wekken van mensen, welke zullen leiden tot een conversie.

Een conversie kan in dit geval een aankoop zijn of een formulier wat ingevuld wordt of een bel me terug formulier. Daarnaast is ook een tijdsplanning belangrijk. Hoe snel wil jij welk doel bereiken en na hoeveel maanden is het goed om de lopende campagnes te evalueren? Sommige bedrijven starten namelijk met het creëren van naamsbekendheid en gaan daarna over tot conversie verhogende campagnes.

Toptaken website gemeente Tholen
sns-2

Stap 2: doelgroep targeting

Eén van de grootste voordelen van adverteren op LinkedIn, is dat er heel specifiek gesegmenteerd kan worden doordat er gebruik gemaakt wordt van de profielinformatie van de LinkedIn gebruiker. En uiteraard is de kans groot dat deze informatie actueel is. Hierdoor kan de gewenste doelgroep veel beter bereikt worden. Naast de demografische en geografische segmentatie criteria, zijn er ook nog een aantal interessante, specifieke variabelen waaruit gekozen kan worden.

Bedrijven die bijvoorbeeld schoonmaakproducten of kantoorartikelen verkopen, zullen ongetwijfeld facility of office managers willen bereiken. Met LinkedIn kun jij met de targeting opties ‘job title’ een campagne opzetten die gericht is op deze doelgroep. Omdat jij een specifieke doelgroep kunt bereiken, zal conversie door middel van adverteren op LinkedIn worden verhoogd.

Stap 3: LinkedIn campagne opzetten

Afhankelijk van het gewenste doel wordt bepaald welke van de advertentiemogelijkheden het beste past. Hieronder worden de drie opties beschreven.

1. Sponsored content campagne
Hiermee wordt er een oud of nieuw bericht getoond aan een specifieke doelgroep. Gesponsorde updates worden weergegeven in de newsfeed op de LinkedIn-homepage.

2. Tekst advertenties
Tekst advertenties zijn korte advertenties die rechtst op de LinkedIn pagina’s worden getoond. Het doel van deze advertenties is het creëren van leads voor bedrijven.

3. Leadgeneratie & Insights
Binnen deze optie vallen drie verschillende mogelijkheden, namelijk: Lead Gen Forms, Sponsored InMail en LinkedIn Audience Network.

demo-magento-2
demo-magento-2

Stap 4: bepalen van advertentiebudget

Wanneer de specifieke doelgroep en advertentiekeuze is gemaakt, is het belangrijk om te bepalen wat het advertentiebudget is. Is de doelstelling naamsbekendheid, dan is jouw biedingsstrategie anders dan wanneer jouw doelstelling gericht is op conversie verhogen. Er zijn twee verschillende bieding strategieën:

1. Cost-per-click model (CPC)
Met deze optie betaal jij wanneer iemand op advertentie klinkt. Perfect als jij je richt op meer verkeer naar jouw website, de interactie met jouw doelgeroep probeert te verhogen of om het aantal volgers te verhogen.

2. Cost-per-impressions-model (CPM)
Met een cost-per-impressions-model betaal je een vast bedrag per 1.000 keer dat jouw advertentie vertoond wordt, ongeacht het aantal clicks. Een goede optie als jij wilt werken aan jouw naamsbekendheid.

Stap 5: campagne beheer & rapportage

Met de conversietag worden conversies bijgehouden van bezoekers die via LinkedIn op jouw website belanden. Naast het bijhouden van conversies biedt het inzicht in de bezoekers die jouw website bezoeken op basis van LinkedInprofielen van websitebezoekers die ingelogd zijn op LinkedIn

De conversie tag geeft veel inzichten en geeft de mogelijkheid om alle campagnes te monitoren. Verschillende grafieken en tabellen tonen het aantal views en clicks, waardoor jij in één oogopslag kunt zien welk communicatie uitingen of beeldmateriaal het best presteren.

demo-magento-2

Klanten over Youwe

Met Youwe hebben wij een LinkedIn campagne bedacht en uitgevoerd, gericht op een zeer specifieke doelgroep in een bepaalde regio. Zeer tevreden met de resultaten tot dusver.
Wij waren met LinkedIn adverteren gestart om de naamsbekendheid te verhogen binnen onze zakelijke doelgroep. Wij hebben Youwe gevraagd om advies omtrent de juiste biedstrategie en targeting opties.
Dankzij Youwe hebben wij het websitegedrag in kaart gebracht van de mensen die via LinkedIn op onze website kwamen. Deze bezoekers worden nu opgevangen in een remarketing lijst en ge-re-target via Adwords met banners.

Gewaardeerd en vertrouwd door

DIRECT CONTACT

Specifieke vraag of gewoon even sparren?

Online Marketing

Thies Kujilman

06 39 26 78 53