Intratuin is een organisatie met 54 tuincentra in Nederland en 5 in België. In Nederland is het bedrijf anno 2014 marktleider. Het verkoopaanbod bestaat vooral uit planten, bomen en struiken voor in de tuin en in huis. Het assortiment bestaat verder uit tuinartikelen zoals gereedschap, tuinaarde, tuinturf, mest, bestrating en vijvers. Ook verkoopt men dierbenodigdheden en woonaccessoires. In samenwerking met Youwe lanceerde Intratuin intratuin.nl. Een gedurfd concept dat breekt met de traditionele e-commerce standaarden. Met een slimme mix van inspiratie en relevante producten roept de webshop op tot interactie met de community.

“Hoe breng je de offline beleving van ‘binnen- & buitenshuis genieten’ over naar een inspirerende online ontmoetingsplek?” Klein beginnen en groot groeien, luidde de toepasselijke strategie. En, zoveel mensen, zoveel wensen: “Op welke manier behoudt je je relevantie voor elke doelgroep?”

 

Klein beginnen, dat doet Intratuin door de traditionele homepage te verruilen voor moderne themapagina’s. Aan het (seizoens- of actualiteit gebonden) thema is een bijpassende mix van inspiratie en producten gekoppeld. Om groot te groeien voert een rijke productbeleving én sociale interactie de boventoon. De rijke productbeleving wordt beheerd middels een product informatie management platform.

Intratuin
Intratuin

Één consistente gebruikerservaring via elk kanaal

Met een groot productassortiment, een veelvoud aan gedetailleerde productinformatie én een groeiend aantal communicatiekanalen, vormt het beheer van product informatie een pittige uitdaging. In de zoektocht naar een product legt iedere klant een andere reis af. Van te voren is moeilijk vast te stellen welke weg de klant kiest en welke kanalen zijn pad kruisen. Een veelvoorkomende uitdaging is om de product informatie (specificaties, afbeeldingen, video etc.) geautomatiseerd te verspreiden, zowel binnen de organisatie als daarbuiten. Één centrale informatiebron, en dus afscheid nemen van de traditionele Excel-sheets en andere versnipperde data, is onvermijdelijk voor succesvol product informatie management.

Met “Social Commerce” de toekomst in

Intratuin zet met de webshop een next step naar het integreren van de off-en online customer journey. De community wordt aangemoedigd zich via social login bekend te maken en elkaar te inspireren met creatieve creaties. De gebruikers worden door Intratuin (en binnenkort ook door elkaar) geprezen om hun creaties met zegels, vip avonden, workshops en kortingen.

 

Lifestyle bloggers brengen op korte termijn het assortiment van Intratuin in hun blogs onder de aandacht. Blogs en producten kunnen ‘geliked’ en gedeeld worden met de community waardoor zichtbaar wordt hoe populair elk product is. Ook hebben gebruikers straks toegang tot een gepersonaliseerd dashboard. Het dashboard toont de likes op blogs en producten, reacties op blogs en reviews. Ook heb je de mogelijkheid je eigen wishlist te creëren, gepresenteerd in een charmante timeline.

 

Ook offline wordt de interactie gezocht. Elk filiaal van Intratuin beschikt over een eigen pagina. De storemanager van de vestiging kan zijn eigen content beheren en zo de lokale doelgroep aanspreken. Naast de standaard informatie bevat elke vestigingspagina eigen nieuwsberichten, evenementen, workshops en vacatures.

Intratuin
Intratuin

Toekomstbestendig en schaalbaar

Door gebruik te maken van de populaire combinatie Magento en Pimcore wordt er een hoge performance geboden die randvoorwaardelijk is voor organisaties als Intratuin met een groot en uitgebreid productassortiment.

 

“In een dynamische context wordt van organisaties gevraagd snel in te spelen op verandering. Een competitieve marktpositie vereist dan ook een snelle time-to-market. Door de webcontent en productinformatie te organiseren in één centraal systeem, kan de organisatie de processen naar de markt automatiseren en versnellen.

E-commerce projecten waar we ook trots op zijn

PostNL
De Klok Dranken
VINK VTS