HAS Hogeschool is dé hogeschool voor studies op het gebied van Agro, Food en Groene Ruimte. Youwe heeft een flexibel, krachtig systeem ontwikkeld, waarmee de HAS Hogeschool ruim 50% op onderhouds- en hostingkosten heeft bespaard.

Over HAS Hogeschool

HAS Hogeschool is dé hogeschool voor studies op het gebied van Agro, Food en Groene Ruimte. Er studeren ruim 2600 toekomstige professionals. De studies zijn gericht op het verkrijgen van kennis maar vooral het leren toepassen van deze kennis in de praktijk. HAS Hogeschool richt zich specifiek op de transitie van kennis tussen onderwijs en de markt. Regelmatig faciliteert HAS Hogeschool samenwerking tussen het projectonderwijs en toonaangevende marktpartijen.

HAS Website

MEER WETEN OVER DRUPAL?

Uitdagingen

HAS Hogeschool maakte gebruik van een verouderde flash-website. Dit geeft problemen in browsers die niet ondersteunen, maar vooral ook op mobiele devices. Het contentbeheer was lastig en werd door de redactie als erg omslachtig ervaren. HAS Hogeschool was op zoek naar een nieuwe en toekomstbestendige open source CMS website. Een portal voor studenten, bedrijven en stakeholders. Voor iedereen optimaal afgestemd.

HAS Hogeschool had meerdere websites, in verschillende talen. Allemaal ondergebracht in verschillende systemen. Dit zorgde voor hoge kosten voor het onderhoud en hosting, als ook voor veel redactioneel werk. Aangezien niet alle websites tegelijkertijd vernieuwd konden worden, was er behoefte aan een gefaseerde aanpak. Alle stakeholders werden betrokken. Ieder met hun eigen wensen, eisen en prioriteiten. HAS Hogeschool werkte met een extern ontwerpbureau, die het grafisch ontwerp zou gaan verzorgen. Deze partij moest een rol krijgen binnen het project, zodat zij op de juiste momenten de gewenste input konden leveren. HAS Hogeschool was erg op zoek naar een partij die dit in goede banen kon leiden.

Has-1
has-1

Oplossing

Youwe heeft een flexibel, krachtig systeem ontwikkeld, waarmee de HAS Hogeschool ruim 50% op onderhouds- en hostingkosten heeft bespaard. HAS Hogeschool is de afgelopen jaren 15 tot 20 procent per jaar gegroeid. Het proces van informatie aanvragen, registreren voor Open Dagen en het daadwerkelijk aanmelden is sterk verbeterd. Hierdoor heeft de HAS Hogeschool niet alleen geld bespaard op informatievoorziening, maar ook op de gehele personele bezetting om de processen heen.

RUIM 50% BESPARING OP ONDERHOUDS- EN HOSTINGKOSTEN

Resultaat

  • Multi Site omgeving
  • Voldoen aan nieuwe webstandaarden
  • Krachtige zoekmachine
  • Uitgebreide rollen en rechtenstructuur
  • Goede oplossing voor meertaligheid

De interactie met de huidige studenten is door de integratie met de verschillende Social Media sterk verbeterd. Hierdoor heeft HAS Hogeschool nu meer conversie op gebied van stageplaatsen en registraties.

has-2

Meer studenten werven dankzij de website.”

– HAS Hogeschool

borstkankervereniging thumbnail-01
Utrecht kiest voor open source