Marketing Automation

Demo: Listmanagement

80% van de e-mails in je inbox zijn irrelevant. Herkenbaar? 

E-mailings naar kleinere groepen ontvangen hogere open -, klik en click to open ratio’s. Effectieve e-mailings zijn vaak afgestemd op groepen met dezelfde kenmerken en interesses en dus relevanter voor de ontvanger. Hoe groter de campagne omvang, hoe groter de kans dat de ratio’s onder het gemiddelde eindigen.

Hoe groter de campagne omvang, hoe groter de kans dat de ratio’s onder het gemiddelde eindigen. Of je nu segmenteert op geografische kenmerken, product interesse of zelfs de mate van enagement, uiteindelijk wil je je doelgroep relevante informatie aanbieden, nietwaar?

Wat de beste segmentatie methode is, hangt af van je doelstelling. Maar wat is het verschil tussen statische en dynamische lijsten? Welke lijst gebruik je wanneer en hoe voorkom je dat je doelgroep met spam overladen wordt? Deze demo helpt je de juiste mensen van de juiste informatie te voorzien. Op het juiste moment.

Deze demo leert je in 30 minuten slim te segmenteren:

  • en meer interactie en hogere CTR met je doelgroep te realiseren
  • en het aantal afmeldingen voor de e-mails te reduceren
  • voor éénmalige mailings met statische lijsten
  • voor campagnes op basis van interactie: dynamische lijsten

Segmentatie en listmanagement vormt de basis van marketing automation. Deze demo biedt je praktische handvatten en how-to’s die leiden tot resultaat. De demo is gebaseerd op Sharpspring, maar de principes gelden voor marketing automation in het algemeen.

Details

Type: On demand demo

Level: Beginner

Duur: 30 minuten