Dit is de top 14

op het gebied van PIM-MDM-software

Meer dan 60% van de fabrikanten en distributeurs hebben inmiddels een PIM-MDM-tool ingericht. Minder dan 25% van de groothandels gebruikt echter zo’n tool. Er is een groot verschil in PIM-software, die alleen gefocust is op PIM-specifieke vraagstukken en features/tooling die naast PIM ook MDM-, CMS- en DAM-functies aanbieden. Van de enterprise-organisaties hebben meer dan 44% drie systemen om data in op te slaan. Het automatisch verspreiden van data naar klanten gebeurt in bijna alle gevallen nog handmatig. Het zijn opvallende conclusies uit een onderzoek van Youwe naar de toonaangevende systemen op het gebied van PIM-MDM.

Data maakt een enorme groei door. Ook de vraag van klanten, leveranciers en portals naar data is in het afgelopen jaar exponentieel gegroeid. Niet alleen zijn het klanten die marketeers en databeheerders onder druk zetten, maar ook de CEO, CTO, CIO of CCO eist steeds vaker dat data op alle portalen aanwezig is en bij voorkeur als rich data. Functies als ‘search specialist’ komen steeds vaker voor; een ontwikkeling die aangeeft dat vanuit de klant wordt gedacht over de vindbaarheid van data.

Pimcore: grote stap vooruit in gebruiksvriendelijkheid

Pimcore heeft met zijn update naar een nieuw platform een flinke stap in gebruiksvriendelijkheid gezet en scoort hoog met een ‘1-digitaal-platform’-aanpak.
 Informatica, Stibo en Hybris scoren goed in een breed scala van features. Inriver scoort hoog op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en product lifecyle management features. De nieuwe DAM front­end module zorgt ervoor dat Pimcore op het gebied van DAM kan concurreren met Stibo, Hybris en Informatica.

 

And the winners are …

De top 14  leveranciers van PIM-MDM-software voor fabrikanten en distributeurs in de retail ziet er als volgt uit:

 

 

  1. SAP Hybris**
  2. Informatica**
  3. Riversand**
  4. IBM InfoSphere**
  5. Stibo**
  6. Pimcore**
  7. Akeneo**
  8. Inriver**
  9. Salsify
  10. Oracle
  11. Agility Multichannel
  12. Censhare
  13. ADAM
  14. Contentserv

**Het onderzoek binnen het full service internet bureau gaf aan dat vooral de eerste 8 partijen geregeld langskomen in ‘pitches’ onder klanten uit de B2B fabrikanten en distribiteurs.

Het onderzoek bestond uit:

WHITEPAPER PIM

Whitepaper pim

Wilt u meer weten over PIM? Download dan de whitepaper PIM nooit meer foute productinformatie. In deze whitepaper krijgt u antwoord op de volgende vragen:

  • Wat is PIM en wat kan het?
  • In welke situaties is een PIM slim?
  • Hoe kan je de kwaliteit van je productinformatie beter borgen?
  •  Hoe zorgt PIM voor een besparing van je print-afdeling?
  • Hoe classificeer je jouw productinformatie volgens marktleidende standaarden?
  • Hoe deelt PIM productinformatie en beeldmateriaal gestructureerd met leveranciers en klanten?
  • Hoe kun je slim (gepersonaliseerde) data-feeds managen met PIM?

Over de auteur

dennis-reurings

  06-22 43 68 13

“Dennis is inmiddels meer dan 15 jaar actief als ondernemer in de wereld van digitalisering. Altijd met focus op de mogelijkheden en kansen die digitalisering biedt voor organisaties en het vertalen van deze kansen naar concrete oplossingen.

Specialiteiten: omnichannel, cloud, ERP, IoT, Big Data, marketing automation en PIM-systemen.”

Dennis Reurings

NIEUWSBRIEF & EVENTS

Schrijf je in om onze kennis events & nieuwsbrief te ontvangen