Online marketing ITmobile anno 2015

Ze timmeren flink aan de weg en bezitten een indrukwekkend portfolio aan nationale en internationale klanten: ITmobile.

En niet meer alleen in Nederland, inmiddels verschijnt ITmobile ook op het wereldtoneel. Volgens Marlies Vringer, Marketing Manager bij ITmobile, kiezen bedrijven voor ITmobile vanwege de verhoogde roep om transparantie en niet in de laatste plaats omdat ITmobile bedrijven helpt efficiënter te werken. Is dat het geheim achter de succesvolle opmars van de organisatie? We voelen Marlies aan de tand.


Marlies, als we de klanten vragen ITmobile te beschrijven, dan zeggen zij…?

“ITmobile registreert de uren die medewerkers in de buitendienst maken, zodat correcte verrekening, facturatie en salariëring plaatsvindt.”


Aangejaagd door onder andere jouw team maken jullie een behoorlijke groei door. Hoe zorgen jullie voor de nieuwe aanwas van leads?

“Voorheen draaiden we Analytics lijsten met IP bezoekershistorie van de website en zorgden we voor opvolging door middel van telemarketing. Heel omslachtig en bovendien lang niet altijd effectief. Vaak bevatte de lijst bedrijven die al meer dan een maand geleden de website hadden bezocht, dus het momentum voor opvolging was dan eigenlijk al geweest.

Meer leads van betere kwaliteit. En bij voorkeur vooraf inzicht in de context van deze leads: Uitdagingen, ambities en wakkerliggers. Daarvoor zijn we naar een structurele oplossing op zoek gegaan waarmee we onze acquisitie en opvolging gesmeerd konden laten verlopen en kwamen zodoende bij Youwe terecht!”


Klinkt goed, meer leads én van betere kwaliteit. Staat dit niet op het wensenlijstje van elk bedrijf? Wat is de aanpak van ITmobile nu?

“We koppelen al ons verkeer aan KvK data én LinkedIn. Je ziet o.a. dus direct hoeveel medewerkers de organisatie heeft, welke branche ze werkzaam zijn, de website, contactgegevens en veel meer!” Marlies onderschrijft dit met een voorbeeld: “Indien een organisatie voor de eerste keer de ITmobile website heeft bezocht komt deze lead automatisch in het “suspect bakje”. De telemarketeer deelt deze dan in op status: prospect, offerte traject, klant, leverancier, relatie, concurrent of niet interessant. Komt een bedrijf opnieuw terug op de website, dan zit deze automatisch in het juiste “bakje”.


Hoe betaalt de tooling zich terug?

“De tool beloofde 50% van het bezoekersverkeer te kunnen traceren, maar in de praktijk blijkt dit aantal veel hoger. Bij ITmobile wordt zo’n 65% van de bedrijven getraceerd, de overige 35% zijn particuliere IP adressen.

Bij 50% van de herkende bedrijven komt het tot een sales afspraak. Ook komen we nu opnieuw weer in contact met bedrijven die eerder afhaakte door o.a. de economische omstandigheden. Nu de economie aantrekt gaan veel bedrijven zich opnieuw oriënteren op de ritregistratie, tijdregistratie en/of fleetsharing oplossingen van ITmobile.”


Wat heeft de toekomst voor ITmobile in petto?

“ITmobile is op veel gebieden grenzen aan het verleggen! In dat opzicht kunnen we dan ook niet wachten tot er ook een Belgische Salesfeed variant op de markt gaat komen.”

Bedankt Marlies!

https://itmobile.com/nl

Meer over Online Marketing:

Webinar: Meld je aan!

Neem vandaag nog contact met ons op.