Magento 2: Een nieuw tijdperk in eCommerce

 

2017: € 12,85 MILJARD ONLINE VERKOPEN IN NEDERLAND

Online verkopen blijven stijgen. In 2017 zal in Nederland de omzet van eCommerce verkopen stijgen naar € 12,85 miljard. Om je een goed beeld te geven van hoe sterk de groei van eCommerce zal zijn: In 2020 bedraagt het totaal aan online verkopen in de B2B eCommerce markt wereldwijd € 11,45 triljoen. Daarmee zet de groei van eCommerce van de afgelopen jaren onverminderd door. Deze groei is onder andere te verklaren vanwege het feit dat webwinkels hun websites flink hebben verbeterd, zij steeds meer inzetten op content marketing en beter gebruik maken van hun mailing list.

 

Maar de meest belangrijkste oorzaak voor deze groei is de ‘Digitale Transformatie’: Het tijdperk waarin de impact van (digitale) technologieën en de toenemende digitalisering van bedrijfsprocessen steeds belangrijker wordt voor de manier waarop organisaties online zaken doen. Binnen het eCommerce domein betekent dit dat consumenten steeds beter in staat worden gesteld online aankopen te doen via apparaten als smartphones, horloges, ringen en andere ‘wearables’. Dit betekent het einde van de traditionele portemonnee, en een uitdaging voor jou als organisatie. Is jouw webshop klaar om de kansen te pakken van de Digitale Transformatie?

 

MAGENTO 2: HÉT NIEUWE WAPEN VOOR ECOMMERCE MANAGERS

Omdat klanten steeds beter geïnformeerd zijn, gaat het bij eCommerce steeds meer om; het bieden van kwalitatieve informatie, naadloze communicatie en transparante processen. Ofwel, om onderscheidend te blijven in deze alsmaar concurrerende markt is het belangrijk jouw klanten de juiste ’user experience’ te bieden. Magento 2 biedt de oplossing, het geeft namelijk duidelijk blijk van aandacht voor de eindgebruiker: de klant. Zo is het gebruik van responsive overal doorgevoerd. De gebruikers kunnen met gemak op smartphones, tablets en phablets in de weer met webshops. Ook de intuïtieve user experience – die standaard wordt meegeleverd – spreekt tot de verbeelding, onder meer door een simplistisch design dat zich richt op het verhogen van clicks en conversie zonder in te leveren op gebruiksvriendelijkheid.

 

MAGENTO 2: VOORDELEN VOOR DE WEBSHOP-EIGENAAR

De beheerder van de webshop geldt als belangrijke stakeholder. Zij is immers dagelijks bezig met het beheren van de producten, productinformatie en prijzen. In Magento 2 is dit een stuk efficiënter geworden door een overzichtelijke backend met standaard product-templates, bulkwijzigingen en wizards. Ook kunnen prijzen van meerdere producten worden aangepast, denk bijvoorbeeld aan een procentuele verhoging op bepaalde productcategorieën. De meest in het ogende springende feature waar menig webshop-eigenaar blij van zal worden is de Visual Design Editor (VDE): een functionaliteit in Magento 2 die je de mogelijkheid geeft om gemakkelijk zelf, geheel visueel en met het gebruik van ‘drag and drop’, aanpassingen te doen aan een thema in het CMS.

 

CONCLUSIE: WAAROM OVERSTAPPEN NAAR MAGENTO 2?

Goed – Beter – Best. Magento 2 draait 20% sneller dan haar voorganger, heeft een vereenvoudigd dashboard en betere modules beschikbaar en biedt de mogelijkheid nu nog makkelijker (veiligheids)updates te installeren wat het betalen voor de klant nog veiliger maakt. Maar laten we niet vergeten dat ‘het verbeteren van de klantervaring’ hét uitgangspunt van Magento 2 is en blijft. Een verbeterde user experience komt tot stand door een volledig responsive webdesign. Zo wordt Magento 2 toegankelijk voor alle soorten apparaten, van computers tot tablets en mobiele telefoons. Al deze nieuwe features moeten leiden tot een hogere conversie van jouw webshop en dus meer omzet.

 

ADVIES YOUWE: “GROEI MEE MET MAGENTO 2″

Youwe is overtuigt van de kracht van Magento 2. We hebben met succes het Magento 2 Partner Program doorlopen en waren als Magento Certified Partner een van de eerste die onze developers heeft getrained voor Magento 2. We geloven dat Magento 2 organisaties ondersteunt in hun online business strategie en ervoor zorgt dat zij hun concurrenten een stapje voor blijven. We zijn op dit moment druk bezig met het uitrollen van Magento 2 bij een aantal van onze grote klanten. Ons advies luidt dan ook: “Groei mee met Magento 2”.

 

Wil je meer informatie of een vakkundig advies over de mogelijkheden van Magento 2 voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier of download onze whitepaper ‘Visie op Magento 2.0’.

Whitepaper!
voorkant-in-artikel

Lees meer over:

Magento e-commerce

B2B

B2C

Magento 2.0: Maken of kraken?

Rob Wiek, CEO bij Youwe over Magento 2:

“Magento heeft geleerd van het eerste platform, de onbetwiste marktleider in de e-commerce software markt. Zie zo’n platform en positie maar eens te verbeteren.

 

Een belangrijke reden voor een nieuw platform en een nieuwe architectuur is performance. Bij grote aantallen producten (>500k) of shops was dat een uitdaging. Youwe loste dit vraagstuk op door Magento op een speciaal hostingcluster te hosten en de standaard MySQL database te vervangen door Mongo DB, om optimale laadtijden te halen. Nu is dit in de standaard software opgelost.


Magento 2 heeft langer op zich laten wachten dan beloofd. Maar het wachten is beloond: Magento 2 is ‘jam-packed’ en klaar voor nu én de toekomst. Als er niet teveel aan de licentie structuur verandert dan zal de leidende rol van Magento alleen maar verstevigen”

 

Wanneer is het beschikbaar?

“Youwe heeft Magento 2 draaien op haar testservers en is onder de indruk van de architectuur. Magento 2 is de ideale tool voor een omnichannel experience en presteert standaard heel erg goed. De vraag ‘wanneer over te stappen’ is niet voor iedereen hetzelfde te beantwoorden. In het algemeen stellen we dat het nog te vroeg is om over te stappen naar Magento 2. Youwe wacht tot Q1 2016, waarbij we de november (eerste stabiele) release en de eerste subversie release volgens planning achter de rug hebben.”

Magento 2 contact Rob

Rob Wiek

CEO

“Met Magento 2 staat een nog steviger fundament voor merchants die serieus met e-commerce aan de slag willen.”

Vragen?

Neem contact op

Neem vandaag nog contact met ons op.