Grip op stormachtige groei

Bedrijven zoals Bol en Amazon kwamen van ver, maar zijn inmiddels uitgegroeid tot echte eCommerce reuzen.

Hoe beheers je dat? Bedrijven die kansen verzilveren in het online speelveld kwalificeren zich voor stormachtige groei. Een positief bij-effect, maar ook één die je kopzorgen bezorgt: hoe behoudt je de grip op stormachtige groei?

Onstuimig DNA

Het DNA van startende bedrijven stroomt over met ondernemerschap en er heerst enorme motivatie om een positie te bevechten. Intern zijn er weinig regels, maar er is wel betrokkenheid. Dit klimaat duurt idealiter niet langer dan een paar jaar. Er is creativiteit nodig voor de organisatie om van de grond te komen. Maar als de organisatie groeit, wordt het een probleem. De organisatie loopt dan het risico de grip te verliezen en kan de organisatie in één keer instorten. Zorg daarom voor een duidelijke organisatie en werkstructuur en alloceer je resources. Veel organisaties falen op dit punt.

Wil je weten waarom? Lees het hele artikel op b2bmarketeers.nl

De risico’s van succes

Maak van succes op de korte termijn, succes op de lange termijn: bouw aan je merk. Een risico van succes is de neiging tot een gevoel van onoverwinnelijkheid dat de oorspronkelijke drive en ondernemersmentaliteit kan aantasten. De aandacht komt meer te liggen op de interne organisatie en op de verbetering en controle van de bestaande situatie.

De risico’s hiervan weten? Lees dan het hele artikel op b2bmarketeers.nl

Webinar: Meld je aan!

Lees meer over

Neem vandaag nog contact met ons op.