Automated trading, dé trend?

Video’s geven een goed beeld van producten waardoor de totale klantbeleving toeneemt.

6 miljard uur wordt er maandelijks op YouTube gekeken naar video’s. Voor eCommerce een schat aan potentie: Automated Trading, oftewel Video Marketing wordt geïntroduceerd als dé trend voor 2015. We zien het opkomen in de B2C markten, maar hoe zit dat met B2B?

Video wordt eigenlijk nog maar weinig toegepast door B2B marketeers. Dat is verrassend, want er wordt wel degelijk waarde door klanten aan gehecht. De effecten zijn veelbelovend: bedrijfsvideo’s verhogen de zichtbaarheid in de zoekresultaten, geven de klant een goed beeld van de werkelijkheid en vormt een, bewezen, stimulans voor de verkoop. We zetten drie mogelijkheden op een rij hoe je je als B2B organisatie kunt onderscheiden.

Nodig je bezoekers uit voor een 3D rondleiding

Met moderne technieken kun je bezoekers in een vroeg stadium kennis laten maken met je bedrijf, bijvoorbeeld door een virtuele rondleiding te integreren in je website. Een kijkje in de keuken, een bezoek aan de fabriek of het laboratorium, of gewoon sfeer proeven binnen het bedrijf.

De lekkerste koffie met DIY video’s

Als groothandel wil je je afnemers optimaal gebruik laten maken van jouw aanbod. Dat moet horecagroothandel Sligro ook gedacht hebben, zij produceerden een aantal uitlegvideo’s hoe je de perfecte espresso met vette cremelaag en zonder belletjes kunt maken.

360 graden productdemo’s

Wat we komend jaar in toenemende mate zullen zien is 360 views van producten. Met een mobiele 3D tool zie je bijvoorbeeld direct hoe het product in je huiskamer staat en past bij je interieur.

Meer dan 1000 woorden…

Bij B2B heb je te maken met een vluchtige doelgroep die over weinig tijd beschikt. Met video kun je in weinig tijd veel vertellen en stel je de kijker in staat om de inhoud makkelijk te verwerken. Een beeld zegt meer dan 1000 woorden… en bovendien is de bereikbaarheid hoog vanwege de multi-device toepasbaarheid.

Webinar: Meld je aan!

Neem vandaag nog contact met ons op.