Artificial Intelligence

AI, de nieuwste technologie om jouw bedrijf future-proof te maken

Wetenschappelijke modellen in combinatie met Artificial Intelligence technologie stelt jou in staat om omzet en marges te verhogen, kosten drastisch te verlagen en geeft jou inzicht en advies om de juiste business beslissingen te maken in de snel veranderende en dynamische markt door gebruik te maken van data science en AI-technologie.

Wetenschappelijke aanpak

Oplossingen worden ontworpen naar aanleiding van wetenschappelijk onderzoek.

Cross Sector Learning

Modellen worden sneller gebouwd met ervaring uit andere segmenten.

Volledige customer journey

Meerdere modules om CLV te verhogen en CAC te verlagen.

Transparantie

Focus op co-creatie waarbij het eindproduct geen black-box is.

AI toepassingen worden gebruikt door:

AI modellen

AI-toepassingen voor elke fase van uw bedrijf

Onze succesvolle AI-modellen:

forecaster
AI-model 

Demand Forecaster

Voor elk bedrijf met veel klanten, is het essentieel om een manier te hebben om de vraag naar producten of diensten te voorspellen. Als jij weet hoe groot de vraag is van klanten naar jouw producten, zal dat jou helpen bij het inkopen van voorraden, het inplannen van (flexibel) personeel of het inzetten van andere resources om aan de vraag te voldoen.

De Demand Forecaster van E-Tail Genius geeft jou inzicht welke drivers de vraag bepalen, welke vraag jij kunt verwachten op dagniveau en aan welke knoppen jij kunt draaien om die klantvraag te beïnvloeden. Dit resulteert in een effectievere en meer pro-actieve bedrijfsvoering.

customer
AI-model 

Dynamic Customer Profiling

Alleen al jouw klantloyaliteit kennen, geeft jou enorme moglijkheden in het aansturen van jouw service en sales afdeling. In de digitale wereld van vandaag zijn klanten veeleisend. Zij verwachten authentieke merkervaringen op ieder tijdstip en op ieder kanaal. Zo niet, dan zul je de klant verliezen. Het plaatsen van een klant in segment of profiel X is niet langer voldoende – marketeers hebben een dynamische en hyperspecifieke klantsegmentatie nodig. De Dynamic Profiling module stelt marketeers in staat om klanten op individueel niveau te segmenteren op gewoonten, voorkeuren en gedrag om zo gepersonaliseerde campagnes en interventies te doen die zullen resulteren in een hogere Customer Lifetime Value.

price
AI-model

Algorithmic Pricing

Het assortiment is een belangrijke driver voor de gehele marketing mix en prijs is een belangrijke driver voor de EBIT (earnings before interest and tax) van de organisatie. Op dit moment is de prijsstelling doorgaans gebaseerd op ervaring en intuïtie of door afspraken met leveranciers. De prijsstelling houdt vaak nog geen rekening met verschillende soorten klantgedrag, prijsgevoeligheid per product, seizoensinvloeden, klantvoorkeuren en datagedreven inzichten. Algorithmic Pricing bestaat uit technologie die in staat is om de optimale prijs voor de individuele orders te voorspellen. Klanten worden verleid om bij jouw bedrijf hiervoor hun totale winkelmandje te vullen wat resulteert in hogere omzet en winstmarge.

retour
AI-model

Return Reducer

Online winkelen blijft in populariteit toenemen. Vorig jaar hebben Nederlanders meer dan 20 miljard euro uitgegeven aan online aankopen. Bij sommige webwinkels, met name in het domein van experience producten, wordt tussen de 15 en 50 procent van de aankopen geretourneerd. Ondanks de hoge kosten en de grote hoeveelheid retouren, is er weinig kennis over de drivers van het retourproces.

De Return Reducer geeft inzicht in welke drivers (informatievoorziening website, logistieke proces, klantgedrag en productinformatie) retouren bepalen en hoe jij die retouren kunt reduceren.

loyalty
AI-model 

Customer Loyalty Optimizer

Klanttevredenheid en loyaliteit is één van de belangrijkste graadmeters van de kwaliteit van een organisatie en is dan ook een veelgenoemde Key Performance Indicator (KPI). Voor bedrijven met veel klanten is het een uitdaging om per klant te identificeren welke factoren een klant loyaal maakt en waar de organisatie in moet investeren om (winstgevende) klanten te behouden. De Customer Loyalty Optimizer geeft inzicht welke drivers klantloyaliteit en customer lifetime bepalen en aan welke knoppen jij als manager moet draaien om per klant de customer lifetime te verlengen. Dit resulteert in hogere klanttevredenheid en een hogere winstmarge

contact
AI maatwerk

Assortment Optimizer

Het assortiment bepaalt waarom een klant voor de ene winkel kiest en niet voor de concurrent. Het bepaalt wat de klant gaat kopen op het moment dat hij de winkel binnenkomt. Maar het grote – en steeds groter wordende – aanbod van producten en de beperkte hoeveelheid schapruimte maken de keuze voor een optimaal assortiment ingewikkeld. Bovendien zou dit probleem idealiter opgelost moeten worden voor elke individuele winkel van de retailer, omdat winkels zeer waarschijnlijk verschillen in grootte en samenstelling van het verzorgingsgebied.

Hyperlearning in een ondernemende wereld

Oplossingen

Onze oplossingen zijn ontstaan uit wereldwijd toonaangevend wetenschappelijk onderzoek. E-tail Genius is sinds 2014 één van de pioniers in Artifical Intelligence.

You

De situatie van jouw bedrijf is voor ons het uitgaanspunt om deze modellen optimaal te vertalen, toe te passen en te verfijnen. Samen verzamelen wij de juiste gegevens en ontwikkelt ons technische team het model met de grootste nauwkeurigheid.

We

Met ons multidisciplinaire team kunnen wij op een snelle en flexibele manier werken aan aangepaste AI-oplossingen in bruikbare softwaresystemen voor integratie in jouw dagelijkse besluitvorming.

Stimuleren

Met onze tools kun je de omzet stimuleren en winstmarges verhogen en ook kun je snel reageren op de snel veranderende marktdynamiek.

Snel waardevolle informatie uit jouw data

Jouw data is het nieuwe goud, wij helpen jou het om te zetten in waarde

  • Intelligente prijzen:
    Welke prijs moet ik per product (mogelijk per klant/groep) hanteren om de optimale prijs te hebben en een zo optimale marge te realiseren?
  • Slimmere productdata:
    Wat zijn de producten waarvoor de klanten naar mijn winkel komen (key-value products? Hoe ziet mijn assortiment eruit (welke producten mis ik? Wat zijn de gerelateerde en winkelmandje artikelen?) om een optimale marge te realiseren? Wat is de juiste volgorde waarin jij jouw producten zou moeten sorteren?
  • Klant- / CRM data:
    Welke klanten gaan loyaal zijn? Waar zijn mijn klanten naar op zoek? Wat is hun gewenste artikellijstje en wat zijn hun gewenste voorkeuren? Wat gaan mijn klanten kopen?
  • Retourdata:
    Welke producten moet ik als eerste verrijken met data, omdat deze veel in retour komen? Welke klanten gaan 90% zeker producten retourneren? Welke optie in het RMA/service project gaat per klant het beste werken? (korting/ service etc)
  • Promotiedata:
    Welke producten moet ik in de aanbieding doen om mijn klanten naar de winkel te krijgen? Wat zijn mijn key-value products en wat zijn mijn for- en backproducts?

“Er is een uitdaging in de detailhandel en de dienstensector waar bedrijven geconfronteerd worden met dalende winstmarges als gevolg van de opkomende (internationale) concurrentie.

Met de AI-Genius kunnen bedrijven betaalbare toegang krijgen tot Artificial Intelligence. Door gebruik te maken van onze oplossingen, kunnen bedrijven hun kosten voor acquisitie van klanten verlagen, de waarde van hun klantenlevensduur verbeteren en hun winstmarges vergroten.”

Waarom adviseren we AI-Genius?

Sinds 2018 is Youwe strategisch partner van AI-Genius.

Met de AI-Genius oplossing kunnen bedrijven betaalbare toegang krijgen tot de nieuwste technologieën (AI) om de technologische giganten bij te houden. Deze AI-oplossingen worden gedreven door beproefde algoritmen voor het leren van machines, ontwikkeld door een toonaangevend team van data-wetenschappers op PhD-niveau. Opgericht in 2016 in Nederland, zijn ze met succes actief in Nederland en Noordwest-Europa.

“AI-Genius wil een wereldspeler zijn in de snelgroeiende AI-markt. De AI oplossing helpt om succesvol te zijn in de nieuwe wereld van digitalisering door slimme algoritmen aan te bieden die hen helpen om de klantreis effectiever en sneller te maken. “

  • Reeds ontwikkelde AI-oplossingen die vertaald en gefinetuned kunnen worden voor jouw organisatie.
  • De AI-Genius is en wordt ontwikkeld samen met de topuniversiteiten in Europa waardoor de modellen altijd wetenschappelijk gevalideerd zijn.
  • Achterliggende technologie is geen black-box waardoor jij als manager weet aan welke knoppen er gedraaid moeten worden om jouw doelstellingen te bereiken.
  • Ervaren team dat sinds 2014 pioniert met Artificial Intelligence en bestaat uit gerenommeerde AI-specialisten van PhD niveau.

Wil jij meer weten over Artificial Intelligence? Of ben jij beniewd naar de bovenstaande AI-modellen en wat zij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Vraag dan nu een demo aan!

Recente projecten

Wie wij zijn

Aangenaam, wij zijn Youwe – ISO 27001 gecertificeerd digital agency. Met de 120 beste developers, designers, data-gedreven marketeers en strategen werken wij al 18 jaar lang aan het internationale succes van onze klanten. Dat maakt ons één van de meest impactvolle internetbureaus van Nederland. Een bureau met vestigingen in Rotterdam (HQ), Amsterdam, Groningen, Londen, Kiev en Helsinki.

Youwe – spreek uit ‘Joe-wie’ – is een zelfsturende organisatie met acht autonome circles. Wij geloven niet in controle en managers die anderen vertellen wat ze moeten doen. Wij managen onszelf, inspireren elkaar en delen kennis en informatie. Daardoor werken we op een gepassioneerde wijze: slim, toegewijd, ondernemend en eigenzinnig. Zo gaan wij ook met klanten om. Zij aan zij, op basis van scrum, werken aan succesvolle online concepten. You & We – we make a great team.

Wat wij precies doen? Wij werken binnen het speelveld van digitale transformaties, intelligente multi-channel commerce platforms, klant-, kennis- en dealerportals tot aan Product Informatie Management systemen, digital marketing en staffing. Onze klanten zijn blij met deze end-to-end benadering.

Ons motto? Stay ahead. Go beyond.

Stel een vraag

aan een van onze data specialisten